A l’Escola de Naturalistes, els nens i nenes són els protagonistes i escullen com i quan aprendre els continguts. Les monitores i monitors plantegen activitats seguint les motivacions detectades, i els infants també fan propostes. Així, es realitzen activitats en les quals s’ha demostrat interès, tot i que els i les infants sempre són lliures de buscar a l’aula aquelles alternatives que els hi interessin més, sense jutjar ni posar pressa.
Aquest mètode d’ensenyament té molts millors resultats que altres basats en la imposició de contingut, ja que motiva l’infant i el fa partícip de la seva educació. L’ajuda a desenvolupar un seguit de competències molt importants com l’assertivitat (la capacitat de dir sí i no a tot allò que li proposen), la motivació interna, la reflexió i la presa de decisions. També li desperta la curiositat, les ganes per la investigació i el gaudi de la descoberta. Igual que en qualsevol altre entorn social, també es treballen habilitats com la resolució de conflictes, la mediació i la negociació, el treball en equip o l’empatia.
L’Escola de Naturalistes també té un clar esperit participatiu i de transformació social, on familiars i persones voluntàries poden interactuar amb els infants per ajudar-los a assolir els coneixements sobre l’entorn. A més, el projecte pretén ser un motor de canvi perquè les actuals i futures generacions entenguin la natura d’una manera molt més plena i propera, un sentiment que també les fa més receptives i preparades a l’hora d’ajudar en la defensa i protecció ambientals.
Pots consultar el projecte educatiu complet AQUÍ
La Venda de Proximitat està regulada i permet identificar els pagesos catalans que venen ells mateixos els seus productes al públic, segons el Decret 24/2013
© 2025 GEPEC-EdC. Tots els drets reservats.